Mens sana in corpore sano: #stamacasa, dar NU vegetam !

Ci facem sport și, desigur, ne hidratăm! 😉

Bună, dragii mei!

Poate că nu e neapărat salutul potrivit în aceste vremuri, care nu dau deloc sentimentul de (mai) bine, însă știți cum se spune, speranța moare ultima.

Iată că o noua săptămână de carantina, izolare sau, în cazul meu, autoizolare se apropie de final. Și nu una oarecare, ci Săptămâna Patimilor. O săptămână în care spiritul creștin și bunătatea ar trebui sa pătrundă și mai adânc în sufletele fiecărui creștin ortodox.

Însă pe lângă aceste sentimente, cred că în sufletul fiecăruia dintre noi s-au insinuat spaima, îndoiala, tristetea. Și plictiseala.

Nu mă întrebați a câta săptămână de #stamacasa este, am pierdut de ceva vreme socoteala și nici nu îmi doresc să calculez, mi-ar da un bad feeling pe care mă lupt zilnic să-l înving cu gânduri bune, optimism și, surprinzător (pentru mine) … sport.

Da, ați citit bine. Zilele acestea am descoperit cât de bine face puțină activitate fizică, atât pentru corp, cât și pentru minte. Cred că știți deja că nu-s nici pe departe o persoana activă într-ale sportului, nu se prinde de mine nici alergatul, nici mersul la sală, nici cine știe ce program de aerobic.

Însă aveam de ceva vreme o bicicletă de cameră, care stătea de multăă vreme tăcută mâlc în coltul ei, pierzându-și orice speranță că vom mai fi vreodată prietene. E drept, acum ceva ani, într-o vară, în care eram foarte decisa să scap de câteva kilograme (în plus, desigur) supărătoare, am reușit să fac zilnic circa o oră de bicicletă, însă odată target-ul atins, am dat uitării proiectul și am revenit la al meu sedentarism, simpatica bicicletă de cameră devenind treptat mai degrabă un obiect de decor.

Dar ce să vezi? Aste vremuri triste de Coronavirus fac oamenii să-și descopere noi sau vechi pasiuni. Din plictiseală și aflată în imposibilitatea de a părăsi my sweet home, am început să fac treptat câteva exerciții simple, pentru a-mi dezmorți corpul, care parcă intrase în hibernare mai ceva ca-n plină iarnă. Și de la câteva banale abdomene, genuflexiuni, sărituri și altele, mi-am adus aminte că bicicleta de camera poate fi mai utilă decât aș fi crezut.

Ceea ce contează este să facem puțină mișcare de acasă, astfel încât, până lucrurile își vor relua cursul normal, să ne păstrăm corpul și mintea în bună formă. Căci fie și câteva minute de exerciții simple fac diferența, atât pentru tonusul muscular, cât și pentru starea noastră psihică, extrem de importantă în astfel de situații de criză.

Dacă nu aveți bicicletă de cameră, stepper sau vreun alt aparat de care să vă folosiți, nu-i problemă, un covor sau o simpla pătură și multă voință vă vor fi mai mult decât suficiente. Puteți face câteva abdomene, genuflexiuni, flotări sau sărituri, precum și câteva exerciții poate nu atât de cunoscute, dar extrem de simple și eficiente precum V-ups sau Burpee. Primul exercițiu îl consider un fel de steroizi pentru abdomen, implică formarea unui V, stând pe spate, prin apropierea picioarelor și a mâinilor. Exercițiile de tip Burpee sunt, în opinia mea, un fel de combinație între flotare, genuflexiuni și săritură, fiind un exercițiu care pune la treabă întregul corp. Nu știu dacă am reușit să exprim prea bine ideile, însă dacă urmăriți tutorialele veți înțelege exact ce fel de exerciții sunt. Eu zic ca sunt simple, accesibile și celor nepasionati de sport și, foarte important, numai bune de făcut acasă, deoarece nu necesita aparate complexe.

Orice fel de exerciții veți alege, sunt binevenite și veți observa că fie și doar câteva minute zilnice dedicate acestor activități fizice ne ajută să ne păstrăm mintea limpede și abdomen plat. O singura atenționare însă, valabilă atât pentru un sportiv de talie olimpică, cât și pentru o persoană care intra în categoria „couch potato” ( adică, mai pe românește, acea persoana care lâncezește mult și bine pe canapea, urmărind orice rulează pe TV): hidratarea corespunzătoare. În ceea ce mă privește, pe lângă consumul regulat de ceaiuri si smooth-uri, apa minerală îmi este nelipsita din casă. Chiar și în zilele cotidiene, de dinaintea pandemiei, cei (circa) 2 l de apa își aveau locul rezervat în fiecare zi din viata mea, deoarece hidratarea corectă și suficientă a organismului este absolut necesara pentru sănătate. Îmi plac atât apa minerala carbogazificată, cât și cea plată, iar în ceea ce privește brandurile, optez cu încredere pentru unele precum Borsec, Aquatique și preferata mea numărul 1, Stanceni. Nu știu de ce, dar de fiecare data când am ocazia și o găsesc pe raft, cumpăr apa minerală naturală Stânceni fără să stau vreo clipă pe gânduri. Poate și pentru faptul că izvorăște din inima Munților Călimani și din arealul protejat al Parcului Național Călimani, locuri pe care le-am vizitat în trecut și de care mă leagă frumoase și dragi amintiri.

logo-Stanceni

apa-minerala-stanceni

parcul-national-Calimani
Parcul Național Călimani, oaza de liniște și relaxare pentru orice iubitor de natura și frumos

Însă indiferent dacă și vouă vă place aceasta apă minerală naturală sau aveți alte preferințe, hidratarea este extrem de importantă, nu uitați să îi dați corpului vostru necesarul de apă în fiecare zi! 🥤

Câteva minute de exerciții fizice, simple și făcute fără grabă alături de câteva pahare de apă, în fiecare zi, vor face autoizolarea mai plăcută și cu siguranță vă vor demonstra și vouă ( eu m-am convins deja) că expresia „mens sana in corpore sano” e cât se poate de adevărată ! Sau, cum ar spune americanii:

drink-water-quote

Și pentru ca o imagine spune mai mult decât mii de cuvinte, vă las aici varianta motivațională a ideii pro-sport:

fitness-motivation

Pupici, autoizolare cât se poate de plăcută, abdomen plat și desigur, multă sănătate vă doresc!! 😘🙏🙏

 

6 gânduri despre „Mens sana in corpore sano: #stamacasa, dar NU vegetam !

  1. Foarte bune astfel de sfaturi, și eu aloc puțin timp în weekend pentru câteva genuflexiuni și abdomene și chiar am observat ca ma ajuta sa ma simt mai bine!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Ma bucur ca practici puțin sport, chiar ajuta organismul!

      Apreciază

  2. Nici eu nu sunt o persoana sportiva, dar încerc sa fac câteva exerciții simple de 2, 3 ori pe săptămână, ca să nu se multiplice kg, mai ales după mâncarea bună de Pasti😁😁 Ai mare dreptate, hidratarea e foarte importanta!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Asa este, de Paști cu toții ne-am răsfațat cu bunătăți, asa ca mișcarea ne ajuta sa revenim în forma.

      Apreciază

  3. Total de acord, putina miscare nu strica niciodată!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Creează-ți site-ul web la WordPress.com
Începe
%d blogeri au apreciat:
search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close